3 Błędy, Które Pogrążają Twoją Kampanię Google Adwords

jakie są najczęszte błędy w kampaniach google adwords

Wiele właścicieli firm uznaje działania reklam sponsorowanych Google AdWords jako banalnie proste w zaplanowaniu, ustawieniu i późniejszej optymalizacji – dlatego też, zamiast outsourcingu prowadzenia kampanii, decydują się na nadzorowanie jej samodzielnie. Faktem jest, że samo pierwotne ustawienie kampanii to nie rocket science, jednak dalsza optymalizacja konta AdWords wymaga już wiele doświadczenia – nie tylko znajomości zaawansowanych funkcjonalności, zasad działania systemu AdWords ale również sprawdzonych trików optymalizacyjnych. Jeden z pozoru niewielki błąd, taki jak zbyt szerokie targetowanie geograficzne lub dopasowanie przybliżone fraz kluczowych zamiast zastosowania modyfikatorów, potrafią z dnia na dzień stworzyć koszty rzędu kilkuset złotych dla nawet małych kampanii w sieci wyszukiwania Google.

Poznaj najczęstsze błędy, jakie pogrążają samodzielnie prowadzone kampanie reklam tekstowych w wyszukiwarce Google.

Słowa kluczowe są zbyt ogólne – ogólne frazy takie jak „buty” czy „sukienka na wesele” to bardzo popularne a zatem wysoko konkurencyjne frazy, na które pojawiać się chce wielu reklamodawców. Często są to jednak frazy zbyt ogólne, które generują ruch, ale nie konwertują – fraza ogólna jest zazwyczaj pierwszą, którą użytkownik wyszukuje, aby zorientować się w temacie. Następnie zawęża swoje wyszukiwanie („buty na zimę damskie rozmiar 38” czy też „czarna sukienka na wesele Wrocław”) – dopiero po tak konkretnym zapytaniu stwierdzić można, że użytkownik gotowy jest dokonać zakupu.

Nie stosujesz fraz wykluczających – na bieżąco przeglądaj zakładkę Wyszukiwane Hasła w swoim koncie AdWords. Znajdziesz tam listę fraz używanych przez internautów i na które Twoja strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Warto przeanalizować, czy faktycznie wszystkie z nich są adekwatne dla Twojego biznesu i dają realne szanse na dokonanie konwersji (frazy informacyjne vs. Transakcyjne). Jeżeli znajdziesz wiele zapytań informacyjnych lub takich, które nie do końca pasują do działań Twojej firmy, dodaj je do listy fraz wykluczających.

Pozostawiasz kampanię bez nadzoru – codzienny monitoring kampanii AdWords to jedna z największych zalet zlecenia prowadzenia reklamy w Google agencji interaktywnej. Wtedy mamy pewność, że specjalista SEM codziennie sprawdza, jak sprawuje się nasza kampania, podejmuje działania mające zwiększyć Wynik Jakości i modyfikuje stawki za kliknięcie tak, by osiągnąć jak najwyższe ROI kampanii i uniknąć drogich, „pustych” kliknięć.

Dowiedz się więcej na temat tajników reklamy w Google AdWords – odwiedź stronę Close to Water – Agencja SEM Wrocław