Jak zwiększyć konwersje na stronie firmy?

Działania pozycjonowania, linki afiliacyjne lub kampanie linków sponsorowanych AdWords odpowiedzialne są za generowanie ruchu na stronie firmy. Jeżeli nie możemy już zakwestionować jakości działań marketingowych dla pozycjonowanej witryny – ruch na stronie jest – pozostaje zastanowić się, czy przychodzący ruch jest właściwy – w skrócie, czy na stronę wchodzą użytkownicy, których interesuje nasza oferta.

Istnieje kilka kluczowych elementów, które należy przeanalizować, aby stwierdzić, czemu ruch na stronie nie generuje transakcji. Jakie są najczęstsze źródła problemów na stronach, które nie konwertują?

Wygląd strony (layout)

Pierwsze wrażenie klienta nierzadko decyduje czy istnieje jakakolwiek szansa na dokonanie zakupu. Przestarzały, nieatrakcyjny design strony to często gwóźdź do trumny serwisu. Jeżeli oferta sklepu/firmy nie jest unikatowa w skali lokalnej, a konkurencja na rynku duża, użytkownik prawdopodobnie od razu opuści stronę. Szata graficzna serwisu musi być estetyczna wizualnie i nie rozpraszać uwagi użytkownika od wezwań do działania.

Hierarchia informacji

Już podczas tworzenia strony internetowej należy zadać sobie pytanie, jakich informacji będą szukać użytkownicy wchodzący na stronę. Przykładowo – strona lodowiska. Odwiedzający taką stronę szukać będą godzin otwarcia, możliwości zakupu biletów online czy też wskazówek jak dojechać. Brak odpowiednich linków do podstron zawierających te informacje to dla właściciela strzał w kolano.

Responsywna strona internetowa

Nowoczesna strona internetowa musi nie tylko ładnie wyglądać, ale również być funkcjonalną na urządzeniach typu mobile. Dlatego też większość obecnie budowanych stron internetowych powstaje w technologii RWD – responsive web design. Łącznie z nastawieniem mobile-first podczas projektowania stron, możliwe jest stworzenie sklepu internetowego lub witryny broszurowej, która zapewnia niezrównane doświadczenia użytkownika na wszystkich typach urządzeń końcowych: desktop, mobile, tablet. Witryna ta dostępna jest dla wszystkich użytkowników pod jednym adresem URL (bez osobnej subdomeny m.domena.com dla urządzeń mobilnych).