Pozycjonowane stron broszurowych typu one page – wyzwanie dla branży SEO

pozycjonowanie stron typu one page

Strony broszurowe typu one page stanowią spore wyzwanie z punktu widzenia pozycjonowania, gdyż nie są one w stanie zapewnić tak ścisłego dopasowania tematycznego wąskiej grupy słów kluczowych do pojedynczej strony jak standardowe witryny z podziałem na podstrony. Nawigacja na stronach broszurowych często opiera się na przenoszeniu użytkownika do sekcji strony za pomocą zakotwiczonych odnośników, które w adresach URL zawierają znaki hash (#), pomijane przez boty Google w trakcie indeksowania.

W przypadku braku implementacji oddzielnych adresów URL dla poszczególnych sekcji strony w wynikach wyszukiwania pojawiać się będzie tylko jeden adres główny domeny. Polem above the fold widzianym przez użytkownika po załadowaniu zasobu będzie zawsze górna część strony, bez możliwości przeniesienia bezpośrednio do interesującego go tematycznie fragmentu. Może to powodować zwiększenie wskaźnika odrzuceń – użytkownik nie jest usatysfakcjonowany koniecznością wykonania de facto drugiego wyszukiwania i opuszcza stronę.

Witryny oparte na jednej karcie ograniczają również ilość tekstu, jaki można zamieścić na takiej stronie. Dlatego też, zastosowania stron one page jako witryn firmowych ograniczać powinny się do przypadków gdzie celem witryny jest jedynie przekazanie danych kontaktowych przedsiębiorstwa (wizytówka firmy), sprzedaż jednej konkretnej usługi lub produktu albo wykonanie przez użytkownika określonej akcji (np. zapis do newslettera, pobranie próbnej wersji oprogramowania etc).